Brugse leerlingen spelen hoofdrol in nieuwe campagne rond mentaal welzijn van Basic-Fit

Middelbare school De Varens toont hoe sporten mentale weerbaarheid verhoogt tijden Europese Mental Health Week

De leerlingen van de Brugse school voor buitengewoon secundair onderwijs De Varens, behorend tot scholengroep !mpact, zijn volgende maand in heel België te bewonderen. Ze spelen een hoofdrol in een gloednieuwe campagne van fitnessketen Basic-Fit. Daarvoor hebben ze vandaag hun meest sportieve beentje voorgezet tijdens een speciaal voor hen ontworpen sportwork-out. De actiebeelden gebruikt Basic-Fit om het belang van sporten voor onze mentale gezondheid onder de aandacht te brengen tijdens de Europese Mental Health Week, een initiatief van de onafhankelijke Europese ngo voor geestelijke gezondheid, Mental Health Europe. 

Talloze studies bewijzen dat sporten niet alleen gezond is voor het lichaam, maar ook voor de geest. Zo helpt beweging onder meer om gedachten te verwerken en het gelukshormoon te stimuleren. Het is een thema dat de Europese ngo Mental Health Europe voor het zesde jaar op rij aankaart tijdens de Europese Mental Health Week en waar Basic-Fit samen met SBSO De Varens dit jaar graag haar schouders mee onder zet.

“De V in De Varens staat voor verantwoordelijkheid: door te sporten nemen we verantwoordelijkheid over ons eigen lichaam en stimuleren we ook onze geest. De N staat voor nieuwsgierigheid en daarom is het zo fijn dat we eens iets speciaals kunnen aanbieden aan onze leerlingen; iets waar ze even van kunnen proeven, in alle vrijheid. De S staat voor samenwerking en daarom zijn we ook zo blij met dit partnerschap met Basic-Fit.”
Shannon Eeckhout, leerkracht lichamelijke opvoeding van SBSO De Varens

Hoofdrol in campagne

De leerlingen van SBSO De Varens hebben vandaag een zeer sportieve dag achter de rug. Basic-Fit schotelde hen een stevige work-out op hun maat voor. Onder begeleiding van een heuse fitness-instructeur, enkele sportieve ambassadeurs en hele lading fitnessmateriaal werkten ze zich in het zweet. ​ De dag kadert in een bredere campagne die Basic-Fit uitwerkt voor de Mental Health Week. Bovendien krijgt de Brugse school van Basic-fit twee smartbikes - slimme hometrainers zeg maar - cadeau. Die stelt de school permanent ter beschikking voor leerlingen en leerkrachten die nood hebben aan extra beweging.

“Als sportorganisatie dragen we een maatschappelijke verantwoordelijkheid. We geloven immers dat sport niet alleen draait om fysieke kracht, maar ook om mentale weerbaarheid. Regelmatig bewegen helpt om stress te verminderen, zelfvertrouwen op te bouwen en je beter in je vel te voelen. Dat is geen overbodige luxe voor de ‘ratrace’ waar we in onze hedendaagse samenleving mee geconfronteerd worden. Daarom zijn we ook erg trots op deze samenwerking met SBSO De Varens. We hopen dat we hun leerlingen kunnen inspireren om te ontdekken hoe sport hen kan helpen om zich nog beter en sterker te voelen, zowel fysiek als mentaal.”
Kevin Ayeni, marketing manager van Basic-Fit

De campagne van Basic-Fit zal te zien zijn op hun kanalen (social media, digitale schermen in de club, Basic-Fit app) tijdens de Europese Mental Health Week van maandag 19 tot zondag 25 mei. De fitnessketen maakt binnenkort meer details bekend rond de campagne.

 

Onderstaande foto's zijn vrij te gebruiken:

 

Sander Vanlouwe

Senior PR Consultant, Comm2Sports

Contacteer ons

Arno Creve

Partner - Senior PR Consultant, Comm2Sports

Joachim Deman

Partner - Senior PR Consultant, Comm2Sports

Bert Bouserie

Partner - Senior PR Consultant, Comm2Sports

Joost Freys

Partner - Senior PR Consultant, Comm2Sports

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Comm2Sports

Comm2Sports is een divisie van het boutique PR- en communicatiebureau, Comm2You, gespecialiseerd in journalistieke PR. Net als Comm2You komt het tegemoet aan de vraag van bedrijven en organisaties naar een persoonlijkere aanpak en meer nieuwswaardige communicaties. Het bureau werkt bewust kleinschalig, met één-op-één aandacht voor de klant en doordacht advies op maat. Het team van doorwinterde communicatieprofessionals en ex-journalisten helpt bedrijven, organisaties en opinieleiders hun maatschappelijke verhalen op een nieuwswaardige en waarheidsgetrouwe manier te vertellen. Zowel in de media  - van krant over podcast en LinkedIn tot debatten - als voor verschillende stakeholders.
Maak kennis met de uitdagers van de Belgische PR-sector via www.comm2you.be

Neem contact op met