KAA Gent-voetballer Dante Vanzeir wint originele vijfkamp van Sparkx voor Warmste Week en Fonds Zeldzame Ziekten

Sportpretpark Sparkx steunt met tweede editie van sportiefste mediapersoonlijkheid goede doelen 

KAA Gent-speler Dante Vanzeir mag zich een jaar lang de sportiefste mediapersoonlijkheid noemen. Hij zette de beste resultaten neer in de tweede editie van de competitie “sportiefste mediapersoonlijkheid” van het sportainmentpark Sparkx. Vanzeir haalde het in ​ een originele vijfkamp met onder andere rolstoelracen, paardrijden en formule 1-racen van ​ Master Of Madness-voetballer Pieter Kempeneers en Gents influencer Jefé7. Zij werden respectievelijk tweede en derde. De drie winnaars schenken in totaal 3.000 euro aan goede doelen. De helft gaat naar het Fonds Zeldzame Zieken van het UZ Gent. De andere helft schenken de winnaars aan drie goede doelen die hen nauw aan het hart liggen.

Het voorbije weekend ontving sportpretpark Sparkx in Gent schoon volk. Onder meer Olympisch turner Luka Van de Keybus, Belgisch gymnast Kilan Van der Aa, sportcoach Miek Bams, maar ook internetfenomenen zoals Mr Krul, Chams en Raheel namen het tegen elkaar op in een originele vijfkamp met rolstoelracen, klimmen, paardrijden, formule 1-racen en voetbal. Dit in het kader van de tweede editie van de ‘Sportiefste mediapersoonlijkheid’ die Sparkx organiseert en waarmee het sportpretpark aandacht vraagt voor zeldzame ziekten. 

Het is een ludieke manier om topsporters en sportieve influencers eens uit hun comfortzone te halen. We dagen ze uit om in andere sporten nét zo’n straffe prestaties neer te zetten als in hun favoriete sport. Tegelijk zetten we met het evenement verschillende goede doelen in de kijker. Al die bekende deelnemers strijden tegen elkaar om geld in te zamelen voor een goed doel waar zij zich achter scharen.”

- Bére Jans, mede-organisatior van “De Sportiefste Mediapersoonlijkheid”-competitie van Sparkx

3.000 euro steun voor goede doelen

Sparkx verdeelt met de competitie 3.000 euro over vier goede doelen. De helft van het bedrag gaat naar het Fonds Zeldzame Ziekten van het UZ Gent. De overige 1.500 euro kunnen de winnaars ​ besteden aan drie goede doelen, waarvan 750 euro voor de eerste plaats, 500 euro voor de tweede plaats en 250 euro voor de derde plaats. Vanzeir en Jefé7 gaven alvast aan het geld te willen doneren via De Warmste Week.

“We weten dat veel topsporters en influencers goede doelen een warm hart toedragen. Daarom geven we hen de kans om een mooi bedrag te doneren aan een goed doel dat zij belangrijk vinden. Daarnaast zetten we ons vanuit Sparkx van bij onze start elk jaar in voor het onderzoek naar zeldzame ziekten in het UZ Gent. Daarom schenken we dit relevante fonds - namens de drie winnaars - ook graag een mooi bedrag voor hun levensreddende werk.”

- Mathieu Renier, CEO van Sparkx

De top 12

Het volledige klassement van Sparkx’ tweede editie van ‘Sportiefste mediapersoonlijkheid’:

  1. Dante Vanzeir (Voetballer bij KAA Gent)
  2. Pieter Kempeneers (Voetballer bij Crossing Vissenaken en bekend van Masters Of Madness)
  3. Jefé7 (Gentse influencer)
  4. Chams (Influencer)
  5. Luka Van den Keybus (Olympisch turner)
  6. Mr Krul (Influencer)
  7. Yoni (Influencer)
  8. Kilan Van der Aa (Gymnast)
  9. Miek Bams (Sportcoach en fitfluencer)
  10. Mow Elab (Influencer)
  11. Raheel (Influencer)

 

 

FOTO'S

Alle afbeeldingen zijn vrij te gebruiken:

 

CONTACT

Bert Bouserie

Partner - Senior PR Consultant, Comm2Sports

Sander Vanlouwe

Senior PR Consultant, Comm2You

 

Contacteer ons

Arno Creve

Partner - Senior PR Consultant, Comm2Sports

Joachim Deman

Partner - Senior PR Consultant, Comm2Sports

Bert Bouserie

Partner - Senior PR Consultant, Comm2Sports

Joost Freys

Partner - Senior PR Consultant, Comm2Sports

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Comm2Sports

Comm2Sports is een divisie van het boutique PR- en communicatiebureau, Comm2You, gespecialiseerd in journalistieke PR. Net als Comm2You komt het tegemoet aan de vraag van bedrijven en organisaties naar een persoonlijkere aanpak en meer nieuwswaardige communicaties. Het bureau werkt bewust kleinschalig, met één-op-één aandacht voor de klant en doordacht advies op maat. Het team van doorwinterde communicatieprofessionals en ex-journalisten helpt bedrijven, organisaties en opinieleiders hun maatschappelijke verhalen op een nieuwswaardige en waarheidsgetrouwe manier te vertellen. Zowel in de media  - van krant over podcast en LinkedIn tot debatten - als voor verschillende stakeholders.
Maak kennis met de uitdagers van de Belgische PR-sector via www.comm2you.be

Neem contact op met